Racecursus 7/8/9 maart 2023

// TIJDSCHEMA

DAG 1
08:00 – Aanmelding en ontvangst
08:15 – Start theoriepresentatie
09:00 – Paddock onderdelen
– Onder- & Overstuur
– Remproef
– 180 graden slip
– Remuitwijk
12:00 – Lunchpauze
13:00 – Paddock onderdelen // Circuittraining
– Slalom
– Circuittraining
16:00 – Sprintjes
17:00 – KNAF Theorie-examen // Nabespreking
18:00 – Einde Dag 1

DAG 2
08:15 – Start theoriepresentatie
09:00 – Circuittraining
11:00 – Inremmen // Slipstreamen & uitremmen
12:00 – Lunchpauze
13:00 – Circuittraining
14:00 – KNAF Praktijk-examen
15:00 – Formatierijden
15:30 – Sprintjes // Oefenraces
17:00 – Einde praktijk
18:00 – Afsluiting // Prijsuitreiking

DAG 3
08:15 – Start theoriepresentatie
09:00 – Circuittraining
11:00 – Korte pauze
11:40 – Circuittraining
12:00 – Evaluatie met instructeur
12:40 – Circuittraining
13:00 – Lunch
13:40 – Circuittraining
14:00 – Evaluatie met instructeur
14:30 – Circuittraining
15:30 – Oefenraces
17:30 – Afsluiting // Prijsuitreiking

// SAMENSTELLEN

Auto
Lunch
Pitbox
Niet nodig/mogelijk i.c.m. een huurauto.
KNAF Dokterskeuring

27 op voorraad

// HOE ZIET EEN CURSUSDAG ERUIT?

Als de oefeningen op de paddock erop zitten en we aan de basis hebben gewerkt, gaan we het circuit op! Eerst de baan leren kennen en zoveel mogelijk rondjes rijden met 1 op 3 begeleiding. Buiten, binnen, buiten.
Bij leren racen hoort ook leren slipstreamen en inhalen. Om in te halen moet je de slipstream van je concurrent of medecursist gebruiken. Duik laat uit de slipstream en rem later dan de ander. Op die manier leren we je de beste technieken om in te halen. Dicht naast elkaar rijden, spiegel aan spiegel, deurklink aan deurklink. Dat zijn de mooiste gevechten. Om je een beetje comfortabel te laten raken hiermee doen wij het formatierijden. Even een paar rondjes met alle cursisten 3 breed over het circuit.

Wie is het eerste weg? Optrekken in 1 of 2, hoeveel toeren moet je maken om optimaal weg te komen, veel of weinig wielspin? Dat leer je tijdens de proefstarts die we tijdens de sprintjes doen.
Het ultieme einde: Je eerste race! Alles wat we hebben besproken tijdens de cursus komt hierin voor. Je kennis over de regels en vlaggen, maar vooral je start en inhaaltechniek kun je hierin kwijt. Je eerste race, iets wat je nooit meer zal vergeten!

// FACTS

DE IDEALE LIJN

SLIPSTREAMEN & INHALEN

FORMATIE RIJDEN

SPRINTJES

EN SPANNENDE OEFENWEDSTRIJDEN!

// EEN BELEVING DIE BIJ JE BLIJFT

// DE HUURAUTO’S

peugeot206

Peugeot 206 GTI

1997 CC 4-CILINDER
138 PK / 190 NM
± 1.025 KG
5V HANDGESCHAKELD
VOORWIELAANDRIJVING

bmw

BMW 318ti (E36)

1895 CC 4-CILINDER
140 PK / 180 NM
± 1.150 KG
5V HANDGESCHAKELD
ACHTERWIELAANDRIJVING

bmw

BMW 325i (E30)

2500 CC 6-CILINDER
170 PK / 225 NM
± 1.075 KG
5V HANDGESCHAKELD
ACHTERWIELAANDRIJVING

bmw

BMW 325i (E36)

2500 CC 6-CILINDER
192 PK / 245 NM
± 1.175 KG
5V HANDGESCHAKELD
ACHTERWIELAANDRIJVING

DSC02455

BMW 130i (E87)

2996 CC 6-CILINDER
265 PK / 315 NM
± 1.300 KG
6V HANDGESCHAKELD
ACHTERWIELAANDRIJVING

Ontwerp zonder titel-3

BMW M3 (E46)

3246 CC 6-CILINDER
343 PK / 365 NM
± 1.300 KG
6V HANDGESCHAKELD
ACHTERWIELAANDRIJVING

Ontwerp zonder titel-4

BMW M240i CUP (F22)

2998 CC 6-CILINDER
410 PK / 600 NM
± 1.350 KG
8V AUTOMATISCH
ACHTERWIELAANDRIJVING

// OP ZOEK NAAR PROGRAMMA OP MAAT?

RSZ werkt aan een gedegen aanpak die past bij elk niveau, wat resulteert in een steile leercurve. Ben jij op zoek naar een plan van aanpak die het beste bij jou wensen en eisen passen? Neem dan contact met ons op voor een programma op maat.
Twijfel je welke training voor jouw interssant is? Neem dan contact met ons op voor een persoonlijk gesprek waarbij wij kijken naar de huidige ervaring en wat jouw doelen zijn.
Ook als je vragen hebt over welke huurauto’s er beschikbaar zijn, wat de mogelijkheden zijn om met een groep te komen en/of speciale wensen hebt, wij helpen jou graag!

// RSZ ADVISEURS

// VERVOLG TRAININGEN

Racecursus
Niv 1 – Everybody starts somewhere
Racecursus upgrade
Niv 2 – Get your EU license
Race & Tactics
Niv 3 – Be better then the rest