Racecursussen
- 2 of 3 volle cursusdagen
- Compleet en gevarieerd programma
- KNAF-gecertificeerde instructeurs
- Vriendelijke en ontspannen sfeer
DAG 1
08:00 – Aanmelding en ontvangst
08:15 – Start theoriepresentatie
09:00 – Paddock onderdelen
– Onder- & Overstuur
– Remproef
– 180 graden slip
– Remuitwijk
12:00 – Lunchpauze
13:00 – Paddock onderdelen // Circuittraining
– Slalom
– Circuittraining
16:00 – Sprintjes
17:00 – KNAF Theorie-examen // Nabespreking
18:00 – Einde Dag 1
DAG 2
08:15 – Start theoriepresentatie
09:00 – Circuittraining
11:00 – Inremmen // Slipstreamen & uitremmen
12:00 – Lunchpauze
13:00 – Circuittraining
14:00 – KNAF Praktijk-examen
15:00 – Formatierijden
15:30 – Sprintjes // Oefenraces
17:00 – Einde praktijk
18:00 – Afsluiting // Prijsuitreiking
DAG 3
08:15 – Start theoriepresentatie
09:00 – Circuittraining
11:00 – Korte pauze
11:40 – Circuittraining
12:00 – Evaluatie met instructeur
12:40 – Circuittraining
13:00 – Lunch
13:40 – Circuittraining
14:00 – Evaluatie met instructeur
14:30 – Circuittraining
15:30 – Oefenraces
17:30 – Afsluiting // Prijsuitreiking
27 op voorraad
Als de oefeningen op de paddock erop zitten en we aan de basis hebben gewerkt, gaan we het circuit op! Eerst de baan leren kennen en zoveel mogelijk rondjes rijden met 1 op 3 begeleiding. Buiten, binnen, buiten.
Bij leren racen hoort ook leren slipstreamen en inhalen. Om in te halen moet je de slipstream van je concurrent of medecursist gebruiken. Duik laat uit de slipstream en rem later dan de ander. Op die manier leren we je de beste technieken om in te halen. Dicht naast elkaar rijden, spiegel aan spiegel, deurklink aan deurklink. Dat zijn de mooiste gevechten. Om je een beetje comfortabel te laten raken hiermee doen wij het formatierijden. Even een paar rondjes met alle cursisten 3 breed over het circuit.
Wie is het eerste weg? Optrekken in 1 of 2, hoeveel toeren moet je maken om optimaal weg te komen, veel of weinig wielspin? Dat leer je tijdens de proefstarts die we tijdens de sprintjes doen.
Het ultieme einde: Je eerste race! Alles wat we hebben besproken tijdens de cursus komt hierin voor. Je kennis over de regels en vlaggen, maar vooral je start en inhaaltechniek kun je hierin kwijt. Je eerste race, iets wat je nooit meer zal vergeten!
1997 CC 4-CILINDER
138 PK / 190 NM
± 1.025 KG
5V HANDGESCHAKELD
VOORWIELAANDRIJVING
1895 CC 4-CILINDER
140 PK / 180 NM
± 1.150 KG
5V HANDGESCHAKELD
ACHTERWIELAANDRIJVING
2500 CC 6-CILINDER
170 PK / 225 NM
± 1.075 KG
5V HANDGESCHAKELD
ACHTERWIELAANDRIJVING
2500 CC 6-CILINDER
192 PK / 245 NM
± 1.175 KG
5V HANDGESCHAKELD
ACHTERWIELAANDRIJVING
2996 CC 6-CILINDER
265 PK / 315 NM
± 1.300 KG
6V HANDGESCHAKELD
ACHTERWIELAANDRIJVING
3246 CC 6-CILINDER
343 PK / 365 NM
± 1.300 KG
6V HANDGESCHAKELD
ACHTERWIELAANDRIJVING
2998 CC 6-CILINDER
410 PK / 600 NM
± 1.350 KG
8V AUTOMATISCH
ACHTERWIELAANDRIJVING